Monday 13 May 2013

Senarai Nama Exco Perak Diperingkat Akhir: Zambry



KUALA KANGSAR - Senarai pemilihan anggota Dewan Undangan Negeri yang akan membarisi exco kerajaan negeri Perak kini berada di peringkat akhir, kata Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.


Menurut beliau, pada penggal ini akan berlaku pertambahan jumlah exco berbanding sebelum ini.
    
"Kita juga akan pertimbangkan pelantikan khas sebab keadaan seperti yang kita tahu bahawa tidak ada wakil daripada masyarakat India. Kita nak bentuk kerajaan yang dapat mewakili semua (kaum)," katanya kepada pemberita selepas menyertai Larian Keputeraan Sultan Azlan Shah hari ini.


Mengenai pihak yang tidak bersetuju dengan cadangan beliau melantik enam penasihat khas, Zambry berkata: "Depa cakap dan dengar macam-macam, sebelum menang dah kata menang, sekarang dah menang pun, dia tak puas hati lagi".
   
Pada PRU13, Barisan Nasional (BN) Perak menang dengan majoriti mudah apabila menguasai 31 daripada 59 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) manakala Pakatan Rakyat (PR) memenangi 28 kerusi.


Dalam keputusan rasmi yang dikeluarkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Umno memenangi 30 daripada 36 kerusi Dun yang ditandingi manakala MCA menyumbang satu kerusi iaitu Dun Chenderiang.

info dari - budakbenteng

No comments:

Post a Comment